Omdat leden aan Dive4all vroegen hoe zij zich het beste tegen ‘duikproblemen’ konden verzekeren, was dat een reden voor Dive4all om nader in contact te treden met aqua med, het bekendste en grootste internationaal werkende call centre voor duikmedische zaken.
Dive4all neemt de zorg voor en bescherming van haar leden hoog op. Naast ‘gewone’ duikers is vanzelfsprekend ook de zorg voor de stafleden, onze PADI professionals, voor ons zeer belangrijk. In navolging op de vraag voor het zelf kunnen leveren van goede en betaalbare duikmaterialen, bieden we daarom nu ook de mogelijkheid om je als duiker via ons te laten ondersteunen door aqua med.
Aqua med is in 2001 gestart door Marco Röschmann, een arts die gespecialiseerd is in duikgeneeskunde, gevestigd te Bremen. Het is een solide organisatie waarmee PADI Europe al jaren een hechte samenwerking mee heeft.
Mocht je een problemen ondervinden, waar je je dan ook bevindt, en ben je via ons bij aqua med aangesloten, dan kun je altijd, dus 7 x 24, een beroep op haar professionals doen. Bel je naar de aqua med hotline, dan krijg je snel een duikmedische arts aan de lijn die je niet alleen te woord zal staan, maar je meteen zal voorzien van het benodigde advies en het ‘emergency management’ voor je zal oppakken.
Voor de duidelijkheid: aqua med is zelf geen verzekeraar, maar een medische ondersteuner. De verzekeringen zelf worden ondergebracht bij de verzekeringspartners van aqua med, te weten ACE European Group Limited and R & V Allgemeine Versicherungen AG.
Hij die zich via ons heeft aangesloten bij aqua med, ontvangt van aqua med de zogenaamde ‘rode kaart’. Deze kaart, lijkend op een creditcard, is bedoeld om aan je BCD te bevestigen. In geval van nood zijn dan alle gegevens beschikbaar. Niet alleen weet met met aqua med wie je bent, ze houden, als je dat wilt, ook een medisch profiel van je bij wat dan door de hulpverleners geraadpleegd kan worden.
Als je de mogelijkheid benut om je via Dive4all bij aqua med aan te sluiten, dan heb je de volgende voordelen:
• Je vult slechts een formulier in bij ons, wij regelen de rest voor je;
• Je ontvangt professioneel wereldwijd ‘emergency management’;
• Je kunt rekenen op 24/7 medisch advise en ondersteuning;
• Je krijgt de mogelijkheid voor de centrale opslag van medische gegevens;
• Er is een online klanten portaal voor het wijzigen van gegevens en opvragen van informatie;
• Je kunt gebruik maken van de advies service voor reis medicamenten;
• Je beschikt over een Duikongeval verzekering;
• Je kunt rekenen op medische ondersteuning als je op reis bent.
Als PADI Pro moet je verzekerd zijn, wil je onderwijsbevoegd wezen. Die verzekering bestaat uit de bovenstaande zaken, maar je hebt een aanvullende verzekering nodig. Er is de laatste tijd veel te doen geweest over die verzekering omdat het maar de vraag was of deze dekkend genoeg zou zijn. De nauwe samenwerking tussen PADI Europe en aqua med heeft echter gezorgd voor ook deze mensen met een goed dekkende en betaalbare verzekering te komen.
Deze verzekering denkt de PADI Pro namelijk ook tegen de bijzondere zaken waar je als Divemaster of Instructeur tegen aan zou kunnen lopen. De verzekeraar denkt dan niet alleen eventuele claims waar je verantwoordelijk voor zou kunnen zijn als ‘docent’, maar onderzoekt ook voor je of de gestelde claim wel terecht is. De dekking geldt ook als je toezicht houdt op duikers en er iets gebeurt. Vanzelfsprekend moet je je daarbij aan de “PADI standards” houden, maar heb je dat gedaan, dan nemen zij de zaak van je over. Wel prettig en geruststellend om in een dergelijk geval op zo’n ‘partner’ terug te kunnen vallen.
Op het moment dat je via Dive4all aanmeldt bij aqua med dan moet Dive4all (dit is contractueel vastgelegd met aqua med!) er voor zorgen dat dit goed gebeurd en binnen een vastgestelde periode. Je bent namelijk vrijwel direct verzekerd wanneer je het formulier hebt ingevuld.
Voor het aanmelden bij aqua med via Dive4all hoef je geen lid van Dive4all te zijn. Tevens bestaat er geen rol voor Dive4all binnen de overeenkomst die je met aqua med afsluit. Wij zorgen er slechts voor dat je geen ‘gedoe’ hebt. We voorzien je van alle benodigde zaken en regelen alles met aqua med. Je bent dus ook niet afhankelijk van Dive4all voor de diensten van aqua med. En mocht je verhuizen, dan mag je gewoon aangemeld blijven. Eenmaal afgesloten heeft Dive4all namelijk niets meer te maken met de overeenkomst. Wel blijven we jou natuurlijk ondersteunen, ook richting aqua med, als je dat op prijs stelt.
Vanzelfsprekend hebben we hier niet alle voordelen en voorwaarden genoemd. Maar in onze download area vind je de formulieren van aqua med terug met veel meer informatie. Vul je het daar te downloaden ‘application form’ in en geef je dat bij ons af, dan regelen wij de rest voor je.